Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Orchissoorten in Nederland?

  • Destiny

    Hoihoi,

    Weet iemand of er uberhaupt Orchissoorten in Nederland te krijgen zijn?

    Des.

  • Rob Brandon

    Leden van de vereniging voor orchideeënvermeerdering (VOV) hebben diverse terristrische orchideeën vermeerdert. Probeer het eens bij hun. Zie adressen bij de NOV.

  • Destiny

    Thanks! I will.

    Zijn Orchissoorten beschermt trouwens?

  • Rob Brandon

    Jazeker, alle europese orchideeën zijn beschermd. Je mag dus niets uit de natuur weghalen en al helemaal niet verhandelen. Dat ligt anders met orchideeën die gekweekt zijn.

    Rob

  • Arjan

    Ik heb enkele Nederlandse orchis in mijn Japanse tuin staan. Ik heb deze al enkele jaren in mijn bezit. Bij de verhuizing (3 jaar geleden) heb ik ze uiteraard meegenomen. Neem eens een kijkje op mijn Homepage over Oosterse sferen in een Nederlandse tuin. Hierover staat ook iets te lezen over mijn orchideeen.

    http://home.wanadoo.nl/arjan.baan/homepage.htm

    Groeten,

    Arjan Baan

    Rijssen (Twente)

  • Klaas

    Judith Prins verkoopt o.a. soorten die in Nederland thuis horen. ( via het internet, haar site is ook te benaderen via de site van Prins Orchideeen, een Cymbidium kweker en haar schoonvader. ) Ook bij grote tuincentra staan soms rietorchissen en moeraswespen te koop bij de vijverplanten.

  • Ron

    Hi Des,

    Rob heeft helemaal gelijk…er worden veel soorten door de VOV gekweekt.

    Bezoek onze open dag in Oosterhout (Gelderland) op 12 april 2003.

    Er staan er ook wat op mijn site

    http://home.hetnet.nl/~eurorchids/

    Ron

  • Ron

    Orchideeën worden door nationale én internationale wetten (CITES) goed beschermd, maar zaad én planten mogen binnen de EU vrij reizen. Je kan dus ook planten bij Britse kwekers (zijn er aardig wat) kopen.

    Natuurlijk heb ik het hier over kunstmatig vermeerderde planten en niet over uit de natuur gestolen exemplaren!

    Naar mijn ervaring zijn de kwekers in GB goed te vertrouwen en krijg je mooie planten….wordt tijd dat ze aansluiten bij de Euro ;-)

    Ron

  • Destiny

    Wordt me wat te ver ben ik bang… :(