Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

orchidee in de tuin

  • ferry

    welke orchidee kan ik in de tuin houden en hoe kom ik er aan

  • Jan

    Beste Ferry,

    Je kunt aardorchideeen in de tuin houden. Zoek eens op “aardorchideeen”, misschien kan je daar wat vinden.

    Sukses.

  • Jan

    Beste Ferry,

    Je kunt aardorchideeen in de tuin houden. Zoek eens op “aardorchideeen”, misschien kan je daar wat vinden.

    Sukses.

  • Klaas

    Ferry

    Judith Prins levert o.a. aardorchideeen voor de tuin. Haar internet site is ondermeer te bereiken via de internetsite van haar schoonvader die Cymbydiums kweeks.

    Uit ervaring weet ik dat zowel Dactilorhyza als Epipactis het goed doen op een vochtige lokatie. Bijvoorkeur een vijverrand waar de grond circa 5 - 12 cm hoger is dan het water in de vijver. Zoek woorden Rietorchis en Epipactis moeten resultaat op leveren. De ophrys is minder geschikt voor Nederland. Loopt nu al uit voor het volgende jaar en vriest dan vaak kapot.

    Succes

  • Ron

    Beste Ferry,

    Er zijn veel soorten die je in de tuin kan houden, maar voor alle zal je wat moeten spitten, want ze hebben zo hun eigen mengsel nodig.

    Denk aan Dactylorhiza, Epipactis, Orchis of Cypripediums (vrouwenschoentjes) Al deze soorten worden in-vitro gekweekt door een werkgroep van de NOV en daar zijn ze ook te koop.

    De werkgroep heeft 4 bijeenkomsten per jaar in Bilthoven en een opendag in Oosterhout (GLD) in April. Er zijn dan zeker aardorchideeën te koop.

    Mail me anders als je wat meer wil weten.

    Ron

  • Ron

    Beste Ferry,

    Dé plek om aardorchideeën te kopen is tijdens de open dag van de Vereniging orchideeën Vermeerdering in april (ik dacht in 2003 zaterdag 12/4) in oosterhout (Gld) bij Nijmegen.

    De VOV is een werkgroep van de NOV en de leden kweken zeer veel soorten van Ophrys en Dactylorhiza tot Cypripedium (Vrouwenschoentje)

    Mail me als je wat meer wil weten,

    Ron

  • Destiny

    Ron schreef:

    “Cypripedium (Vrouwenschoentje)”

    Ron,

    Wat is dan het verschil (jaja wat een vraag) tussen Paphiopedilum en Cypripedium?

    Ik bedoel, ze heten blijkbaar beide Vrouwenschoentje?

    Of is het nu zo vroeg dat ik me vergis? :-)

    Groeten,

    Destiny.

  • Wessels

    Er zijn diverse orchideeen die je in je prive-tuin kunt houden.

    Arjan Baan wijdt er een stukje over in zijn homepage van zijn Japanse tuin.

    http://home.wanadoo.nl/arjan.baan/