Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Droog knopen

  • michelle

    Ik heb vorige 2 weken geleden orchideeen plant gekocht met veel bloemknopen.

    Maar nu een paar bloemknopen lijkt uitgedroogd te zijn… Is het te weinig water gegeven? Ik heb alleen maar 1x per week water gegeven.

  • Destiny

    Hoi michelle, en welkom!

    Kun je een kleine omschrijving geven van je orchidee?

  • michelle

    Destiny

    De plant is van het type Phalaenopsis.

    Ik heb gekocht van een tuincentrum overvecht in RIjnsburg

    Vanochtend heb ik voeding gegeven (speciaal voor orchideeen) …. misschien help het ook..?

    Ik probeer nu een lijst maken van wanneer ik water of bemesting geeft

    Michelle

  • Jan

    Hallo Michelle,

    Ik denk dat er niets mis is met jouw orchidee.

    Het komt wel vaker voor dat er een bloemknopje af valt.

    Ga niet teveel water geven. Let erop dat jouw orchidee ( vermoedelijk wel een phal) niet met haar voetjes in het water staat(of blijft staan), want dat is dodelijk.

    Het elke week watergeven,is ook geen wet van Meden en Persen.Als de plant licht aanvoelt,dan is watergeven wel goed, maar dan altijd matig.Regenwater verdient de voorkeur en dan lauw water.Leidingwater is helaas minder tot niet geschikt i.v.m.aanwezigheid van kalk en zouten.In de zomer hebben ze meer behoefte aan water,dan in de winter (verdamping).Op de vensterbank meer dan in de kas of serre (luchtvochtgheid)

    Michelle,ik hoop dat je nog veel plezier beleeft aan jouw phal. En…..probeer steeds achter de naam van een orcjdee te komen,dat praat makkelijker.

    .