Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Eindelijk...

  • Destiny

    Eindelijk maar toch zie ik in twee verschillende phalaenopsis planten drie hele kleine nieuwe knopjes…

    Hoe kan het toch dat ik overal en nergens orchideeen om de haverklap zie bloeien maar ze zelf nooit weer aan de praat krijg? :-)

  • Vincent

    Destiny,

    Phaleonopsis heeft een prikkel nodig om een nieuwe bloemstengel te induceren.

    Deze prikkel bestaat uit een drietal weken van lagere nachttemperaturen.(tussen

    12 en 16 C.)Vaak ziet men dus bij huiskamercultures na de herfst de nieuwe bloemstelen verschijnen.

  • Dre

    Beste Destiny

    Een phalaenopsis gaat pas weer een tak maken als er ook een nieuw blad is gemaakt.

    Als er dan een nieuw blad is dan kan deze weer een nieuwe steel geven.

    Dit gebeurd doormiddel van een lagere temperatuur en/of door iets meer licht toe te laten. Een temperatuur van 12-16 graden zou ik niet aanraden dit doet de plant meer kwaad als goed, 2-3 grdaen temp verschil is voldoende.

    De gehele conditie van de plant is ook belangrijk bij het geven van een tak, een gezonde plant die goed in bald en wortles zit geeft eerder en makkelijker een steel.

    succes