Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Tacca

  • Zonny

    Hallo

    Kan iemand mij (veel) vertellen over de Tacca Chantrieri?

    Ik heb zo een plant maar heeft nu al twee jaar niet gebloeit. Ik verzorg hem / haar volgens de voorschriften die op het kaartje staan die er bij gelevert werd. Dus vochtig en weinig licht (op dit moment iedeaal dus) geef hen in de zomer (groeiperiode) mest.

    En waarom mag je die plant niet zonder toestemming (en van wie dan) vermeerderen? Als er een stek aan zit kan je die toch eenvoudig los scheuren?

    Alvast bedankt voor de reacties

    Zonny

  • Dre

    Beste Zonny

    de waarschuwing bij de vermeerdering, is bedoeld voor de commerciele vermeerdering. Dus als er een scheut aanzit gewoon proberen of deze wil goreien.

    De orchidee als zodanig ken ik niet, er is wel een internet catalogus waar veel soorten in staan met meestal een korte beschrijving.

    Op de orchidee.startpagina kan je deze wel vinden

    groeten Dre

  • Destiny

    http://www.google.nl/search?q=Tacca+Chantrieri&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr=

    :-)

  • Destiny

    Try again.

    www.google.nl/search?q=Tacca+Chantrieri&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&btnG=Google+zoeken&lr=

  • serenite

    Hoi,

    De TACCA CHANTRIERI ANDRE is in zijn geheel geen lid van de familie van de orchidee. Ze behoort tot de familie van de TACCACEAE.

    Het is een lastige plant om opnieuw in de bloei te krijgen. Ook zijn de wortels zeer gevoelig voor schimmels.

    Maar het vreemdste is wel dat deze plant uiterst gevoelig is voor aanraking, de bladeren krijgen dan bruine plekken.

    Trots alles is het een prachtige plant die de moeite van je geduld meer dan waard is.

    Probeer anders eens de site; www.sleepyoaks.com