Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kan ik dit stekken??????

  • cindy

    Ik heb een vraag ik hoop dat iemand hier wat over kan vertellen. Mijn phalaenopsis heeft gebloeid ik heb hem na de bloei afgeknipt tot twee ogen/oksels daarna is er vanuit het reststammetje een nieuwe tak gekomen, na die bloei hem ik die ook afgeknipt en nu , tot mijn verbazing komt daar uit een plantje ik heb daar een plantje groeien waar eerst bloemen zaten.Nu mijn vraag wat moet ik met dat plantje, kan ik dat overzetten moet ik het laten zitten of ja ik weet het niet. Er zitten geen wortels aan.Kan iemand mij raad geven.

    alvast bedankt Cindy

  • Dre

    Beste Cindy

    het is zeker mogelijk dit plantje (in orchideeenwereld keiki genoemd) te stekken.

    Maar je moet er wel even me wachten tot er genoeg wortels aanzitten om op eigen “benen” te staan.

    Als er genoeg wortels aanzitten kan je het poten in en goed vocht doorlatende en luchtig medium.

    Als het plantje aanslaat moet het eerst een aantal bladeren maken voor je er een bloem in kan krijgen, zet de plant in het licht (niet in de zon zoals Rob Verlinden zei).

    In de commerciele teelt doet zo'n plantje er bijna een jaar over voor er een steeltje/bloem in komt, dus geduld is een schone zaak en zeker in de orchideeenwereld

    succes Dre